From the ultra-powerful millionaires of Napa Valley in California, to the battles of three generations of a Burgandy family that tries to fight to conserve its few acres of vineyards and the rivalry between two aristocratic Florentine dynasties, “Mondovino” is the saga of winemaking on three continents.
But aren’t all these struggles of a secondary nature compared to the exploits of a playful pirate from Bordeaux who gaily spreads the good word of modernity from Italy to Argentina, passing through New York?