It's 1919 and Mathilde is 19 years old. Two years earlier, her fiance Manech left for the Somme where, like thousands of others, he "died on the field of honor." The official notification of his death clearly states this, black ink on white paper. And yet, Mathilde refuses to accept this evidence. If Manech was dead, she would know. She clings on to her intuition as though to a last stretched cord linking her to her lover. A former sergent may insist that Manech died in the no man's land of a trench called Bingo Crépuscule, accompanied by four other soldiers condemned to death for willful mutilation, the message doesn't get through. Mathilde refuses to let go, clings ever more tightly to her convictions and sets out on her own investigation. Despite false hopes and incertitudes, little be little she reveals the truth about what happened to Manech and his four camarades.