Michel Durand is a psychoanalyst. His days tick by in the muffled torpor of his office amid the moans of a math teacher complaining about her unruly pupils, the ranting of a premature ejaculator and the sado-masochistic tales of Olga Kubler, a perverted kleptomaniac. A pretty ordinary life for a therapist, if the strange and seductive Mrs. Kubler hadn't had the unfortunate idea of getting strangled on her doctor's couch, just when he'd fallen asleep. As the snow falls over Paris, silent flakes whirl in the doctor's dreams... 7p.m. The clock chimes. The session is over. Olga does not move. This time, Michel Durand is wide awake.
What happened? Who killed the wife of Max Kubler, the crooked property developer? Why do Michel Durand's forearms ache? Is it possible to murder someone in your sleep? Enough questions... he has to act. Get rid of the body. Fast. For Commissaire Chapireau is heading the investigation and Max Kubler is searching his wife like a maniac...
Dragged into this crazy pursuit in spite of himself, Durand will enter a world where dream and reality merge as one, where murder and fantasies vie with every kind of perversion. And at the end of the road, like a message of hope, is the sweet and sensual Helen... the lover, the friend, the woman of his life.