After the attempted murder of beautiful Mathilde, a young reporter Joseph Rouletabille, accompanied by his friend and photographer Sainclair, heads for Glandier castle to unravel the mystery. Who tried to kill the daughter of the famous Professor Stangerson? What was his motive? And how on earth did he manage to escape from the yellow room that was locked from the inside?