I did what I wanted, the way I wanted. It's "my" film. I'm still astounded by it! For the first time, I won't have a feeling of success of failure by proxy, hidden behind my desk, busy writing another script for another director. I did it and it was just great. The camera, lighting, movement, rhythm, actors... Ah, the actors! I knew how much I admired them. I thought about them a lot, their mystery, fragility, power. I said to myself, if one day... and then the day came; they were mine at last. With each take we became a kind of passionate couple, each of us wanting to make the other feel good, sometimes is spite of ourselves. I discovered how much I'd missed them during these years of working solely in my imaginations. I wrote their words, but how would they say them? What pace? My obsession: how would they move, where would they be, near to or far from the camera? For the first time, I didn't have to give my baby up for adoption.