Mathilde Stangerson and Robert Darzac, recently married, go to stay with their friends Edith and Arthur Rance at the Château d'Hercule. But Larsan reappears on their path and frightens the beautiful Mathilde. Rouletabille, again assisted by his faithful friend Sainclair, heads an investigation into how Larsan managed to get into the fortress.