For reasons of convenience, I asked Jacques Fieschi to write the script of “The School of Flesh” for me, based on the novel by Mishima, about which I knew almost nothing. It’s a routine part of film-making, but I’d never done it that way before and I was naturally very excited. I knew I was going to dream, but I didn’t know what about. Nevertheless, it’s unquestionably an “auteur” film. For me, making a film is not mainly about writing the script. It’s in the nitty-gritty of the mise-en-scène that the film becomes somebody’s creation. (Benoît Jacquot in “Libération”, November 18th, 1998)