"I hardly dare believe in the beauty of spending our lives together, hypnotized by our dreams : your patriotic dream, our humanitarian dream and our scientific dream". (August 10, 1894 - Letter from Pierre to Marie Curie)
"I have the best husband one could hope for ; I never even imagined that I would find such a man. He is a genuine gift from heaven and, the more we live together, the more we love each other." (1899 - Letter from Marie Curie to her sister Bronia)