Like the straw that breaks the camel's back, one night Ann sees Thomas kissing another woman and she decides to leave him, to leave everything behind.
Georges, a childhood acquaintance, appears on the scene. Empowered by his friendship, Ann breaks up with Thomas and leaves. Setting out to face her origins and her destiny, she finds an island, there where the Villa Amalia stands.