Beatrice is a very reserved and quiet young woman. Her friend Marylene is left by her lover and brings her to Cabourg (Normandy) for a few days' vacation. There, Beatrice, an apprentice hairdresser, meets Francois, a middle-class intellectual. Francois becomes her first lover, but their social and cultural differences get in the way of happiness.