Marthe has the habit of knitting on a bench, attentive to the various species of birds which, for her biggest enjoyment, share the lake. Nothing seems to escape her, and when Aude, a fragile woman, comes and stands in front of her to answer and converse on the telephone, it is naturally that Marthe becomes alternately a spectator, then an actress. Then begins a conversation of two voices, at the same time close and distant.