Jeanne Charmant Killman, an examining magistrate, must sort out and prepare for judgment a complex case of misappropriation and embezzlement of public funds implicating the president of an important industrial firm. As her investigation and interrogations progress, she realizes that her power grows: the more she delves into secrets, the more her means of applying pressure increase. However, at the same time, and for the same reasons, her private life becomes more fragile.