Medea, the heroine of Greek mythology, has become Irene, who is now living amongst us. She is a stranger who has left her native soil behind to marry a Frenchman, Jason, the father of her two children.
She sings every evening in a cabaret to provide for her family. One day, however, Jason leaves her for another, a Frenchwoman.