Miles from anywhere in the middle of the Himalayas, a village nestles amidst its fields of barley. Its hardy peasant population eeks out a living from the salt of the Tibetan highlands. Each year, they mine and trade the salt for grain, transporting it far beyond the huge mountains, down to the lush, rich valleys of Nepal. The annual trek is fraught with danger, testing the bravery of one and all, transforming these simple mountain folk into heroic trailblazers.