Freely adapted from Diégo Brosset’s novel, the film recounts the life of one of the last free men of the Sahara who lived at the beginning of the 20th century.
A man of the desert, adopted by hunters, he later became a reputed and feared guide who attempted to escape the shackles of colonization.