Adis and Kerim, two boys aged seven and nine, have found refuge by chance with the poet Hamza. They have lost their whole family except for an aunt, Aïcha, a refugee in Germany. Hamza cannot abandon the children and must therefore help them find their aunt. Day after day, the poet and the children learn to overcome the hardships of life in a ruined city. Hamza manages to get news from aunt Aïcha and prepares the children's departure. But Adis et Kerim are against the idea. Hamza, convinced that he must get the children out of the country, takes them to the border and is left alone with the anxiety of not knowing if his "new family" has arrived safely...