Micha Brankov, a retired music teacher, is shocked to discover his true origins. When he was two years old, his Jewish parents entrusted him into the care of another family. The couple then went on to die in a death camp. The elderly teacher retraces his parents' story and wants to complete and perform, as a homage to them, the unfinished score started by his father.