The favorite: Cal Fournier, twenty-two years old, French chess champion, immature genius, programmed for victory, fights his adversaries with a formidable force. Disconnected from the world, Cal gets lost in constant games and gambling with his girlfriend Lou and his acolytes Aurélien, Anthony, and Mathieu.