It's summertime. Lola is twenty. She falls asleep on the bus one night, gets lost and ends up in a strange world of music. A giant night-club and its denizens. Emir lives here. He is unable to love and clings to his brother Ismaël and their childhood. To kep them together, Ismaël gets involved in a dangerous world of drugs and boxing. Saïda is a dancer. She loves Emir and has always lived with him and his brother. She has stood by him through thick and thin. This is the tale of these lost souls who seek a little pleasure to the beat of dance music. Things could go on like this forever. But Lola falls in love with Emir. Through her desire for him, she exposes her body - and, unwittingly, those of others - to forgotten passions.
There ought to be a giant night-club for all those people who never usually go to clubs. A place like a techno-pop cathedral. Music has possessed the film. It's its guts, its grug. It ought to be like a libretto or a dime-store novel, if you like. With characters laid bare, not to tell their story but to reveal their feelings. Their sensuality is their means of expression. They are overwhelmed by something older than they are and don't try to resist it. They are outcasts and accept this. No one could ever imagine them watching other people's lives, on tv or elsewhere, and thinking that they would like to be like them. They are where they are. This is the very basis of their lives, not what they are in other people's eyes. Their bodies are all they have, their greatest revenge and joy too. Everything else is missing, except fot the music. (...) And this music seems to try to stop time from moving too fast. The music is the film's language. Just like the love that they are all waiting for. Lola is the name of all women in love. What is a 90s Lola like ? What is romance like in an excessively harsh world ? (Yoland Zauberman)