In Autumn 1985, following the accidental death of his mother, Didier, a 16 year old teenager, comes back to live with his father, Laurent, a Canadian Vietnam War veteran. This is the start of a long and perilous search for love and tenderness between a father and his son that war and its consequences parted brutally twelve years earlier.