"While preparing "Zoé la boxeuse", a medium-lenght film, I got to know the real Pigalle. The reverse side of the medal is fascinating for someone like me who is interested in the human condition. Through my work on "Zoé", I was able to spend two years wrapped up in the most mythical neighbourhood in Paris. And despite all its treasures, no film had been completely shot in the neighbourhood until that time. When Romain Brémond called me in July 1993 to ask if I had a screenplay that I could shoot quickly, I replied that I did, realizing that I had found a gold mine and that I simply needed to start work. A few days later, I put the finishing touches to the first version of the "Pigalle" screenplay... To blend in as well as possible during shooting, the whole crew lived for three months in an abandoned warehouse. The locals would call in to see us, hang out with us, testing us. Once they were sure that I wouldn't harm their image, only then did they allow us to shoot where other crews had became croppers... Our aim was to no longer know who the real actors were and to make an impressionist painting of one of the oldest neighbourhoods in Paris..."