"Young 35 years old woman, employed, no relationship, seeks a man with which to share her life..." Madeleine lives in confused solitude, haunted by her habits. Madeleine seeks a soulmate, but the men she meets are no more than shadows hanging on to the painting of her everyday life. Madeleine follows a path of initiation by interrogation. Madeleine looses herself in her fear of not finding happiness. Madeleine is a contemporary woman. Madeleine in 1999...
Madeleine comes from the dreary urban fringe, bearing her cross like a yoke, seeking chance thrills in stray looks and flashes of desire in advertising flyers. Riding the subway in from the edge of town to fix the hems on uninspired clothes for ordinary strangers, she puts her pennies aside and dreams of one day finding someone who’ll deal her a new hand. Her life is draining away and she’s not in it. Gabriel, Thomas, Paul, Jacques, Marie, Eve and Momo... help Madeleine to get a life.