This summer, Jean (23) has decided to visit Omer, his grandfather, who still lives in the house where he spent his holydays as a child. But Jean and Omer are unable to communicate, unaware of each other's upsets and hopes : Omer flees his solitude in his pigeon-loft and Jean would like to save the planet from all its misfortunes... And what if they discovered that the happiness they seek elsewhere may simply lie inside them ?