Cora, a passionate adolescent with a yearning for absolutes, is sick to death of the mediocrity around her, her family, friends and the future that awaits her. She yearns for a better world. Her meeting with Katz, “The King of Hypnosis”, is a turning point. He becomes her master and guru. She begs him to take her on as his assistant. Soon she is sharing his life. As the show travels on, she learns what life is really like.
For me, Cora personifies the classic rebel figure who walks right into the first trap she comes to. Being a rebel is wonderful, as long as you keep your critical faculties about you, and it’s not always easy to do both. Luckily, Cora is rescued by her wonderful candor, which appeals to the feelings of everyone around her. The Sadoul Prize reviewers wrote something about the film that I really liked: ‘It demystifies hypnosis but not belief.’ I’ll gladly take credit for that.