We often say that when children, brothers and sisters, are inseparable. And I find that the dictionary defintion ("incapable of being separated") has a metaphysical aspect that precisely defines Robert and Gisèle's relationship. By tackling brother/sister relationships, I could speak about couples in a wider sense. Robert and Gisèle reminiscence about the past, share a certain playfulness. Their paths haven't really diverged. A deep love still binds them - something Robert has never renounced. Then, the fact that they're both in the same place gives them the opportunity to confront what is ultimately the same feeling of loneliness. The underlying theme of most of the characters is that loneliss is a state they arrange, adjust, and domesticate with varying degrees of joy. Both leads are in transit , always about to arrive or leave.