A computer wizard in a small business bank shrewdly embezzles capital in order to produce a film starring his girl friend who wants to become an actress. He gets caught while in post-production and explains to the outraged board of the bank that the company legally owns the negative of the film. The potential loss is so significant (over 100 million Francs) that the bankers are forced to complete the picture and accept their involvement in the film industry. To do so, they decide to raise capital in London and adopt a new strategy more suitable to the seventh art. The constant need for ever-growing funds will lead the happy crew to New York, then to Hollywood. Meanwhile, the computer wiz, who remains the only idealist amidst a handful of crooks, continues to woo his sweetheart...