“The Dancer” is a film with the great merit of never taking itself for what it isn’t. Put simply, the story is based on long musical scenes transcended by the impressive physical performance of Mia Frye, an attractive newcomer whose dancing talents are more important to the script than her acting skills. Since France’s most famous DJ, Cut Killer, was at the controls, this efficient and unpretentious movie might well find itself a place in the sun.”