To remain financially syable, Michel, old man with a sturdy character, is forced to cohabit with Pierre, a student exceeded by this situation. Avid to have dinner alone with his girlfriend, Pierre makes Michel promise to leave him the house the time of an evening. In exchange for this service, the young man will have to comply with all the requests of his joint tenant even though they seem whimsical.