Elena and Arturo form a happy couple living peacefully, until the day that someone close to them reveals to Elena that Arturo has become bored with her. He no longer loves her, but doesn't have the courage to break up the relationship! Cut to the quick, Elena hence takes the initiative of breaking up with Arturo. She employs Bastien, a young actor who appears straight, to seduce her ex-lover and envisages to make him suffer through an intermediary. Bastien has the advantage of being a professional actor. Elena imagines that she would be less humiliated if Arturo accepts his gay side and if he is ensnared by a man rather than a woman. But the heart has its reasons and Elena becomes the victim of her own strategy.