Paris, WWII. Jules (Jérémie Rénier) is a 19-year-old living in Nazi-occupied Paris. After Jules' brother takes a Nazi's weapon, local cop puts Jules in a difficult place. Either Jules must give up his brother, or their parents will be deported. This is the first of many crises of conscience that Jules faces...