A fortnight after her entry into the first-year prep class in a large Paris lycée, Delphine, 17, is the only witness to the suicide of Claude, a second year student. Two names carved in a desktop, "Axel & Claude", lead her to the dead girl's lover. Finally, at the climax of a perverse pact, he will reveal to her the real reasons for Claude's death.
"The audience reaction to "Those were the days..." was a pleasant surprise. So far, it has been seen by 130,000 people in France and been sold in ten countries. All this despite an apparently difficult theme : the sentimental and social initiation of a young woman (Elodie Bouchez) from a modest background, who suddenly finds herself in the selective world of "prep classes". This specifically French world (training the "elite") has rarely been dealt with on the big screen. An air of intellectualism surrounded the subject but a wide and varied audience (Paris/provinces, classes and ages) has shown interest in it. This success, whatever the emotional and cinematic qualities of the film, is due mainly to the work that we were able to carry out in France with the French Association of Art-house Cinemas and the support of managers of independent theatres and - for the foreign market - the logistic back-up of Unifrance Film."