I knew right away that it was no place for me. My father was never around. As for my mother, well, we were never close. I clung onto my sisters…” She’s called Christine Papin and is pivotal to what is known as the “Papin Case,” a story as notorious as it is enigmatic.
One that inspired many writers, including Jean Genet, Jacques Lacan, Jean-Paul Sartre, Simone de Beauvoir and Paul Eluard. All were fascinated by this puzzling real-life story of the murder by two sisters, Léa and Christine, of their employer and her daughter in 1930s Le Mans.