In a city haunted by an unseen murderer, a woman roams through the night, hounded by a heavy gambling debt. With nobody to turn to, she is drawn into a vortex in which every face she meets is a reflection of herself, her triumphs and failures.
Eric Woreth’s film is set in the world of gambling. Marthe (Isabelle Renauld) plays a gambler, a night owl married to a businessman (Jean-Marc Barr). Then it happens: the fated night when Marthe plays too high and loses. Her world crumbles. Doors close. Her beauty wilts. The city around her, haunted by an unknown killer, becomes a purgatory. A young woman (Julie Gayet) is the “daytime” side of the husband, whose role has more to it than meets the eye. “One More Glint” investigates the theme of death, constantly at work upon us all, and sketches out the metaphor of destiny, the unique sun that we all have in us, the generator of our shadows. (“Le Soir”, March 12th 1998)