Dunkirk, a rebuilt postwar town, soulless and yet mysterious, here on the North, Sea coast, the perfect place for lovers' walks. Christophe and Frédérique become entwined in a love affair. He's twenty-eight, she's been out in the world and seen it all. He comes on like a grownup male. She's surprised at first, but eventually decides that their romance is for real. Then reality closes in and uglier truths emerge. Another side of Christophe shows through : selfish, tormented, somewhat rudderless - in a word, young. It makes her suffer. In truth, the dream is over but their love affair drags on until the fateful evening when...