Max leaves prison after committing a crime of passion and has an intense short liaison with Mila, who is married. By chance, Max finds a photograph of Mila and her husband, who is his brother Simon! He returns home, and all the old conflicts and disagreements he had with his brother resurface. For Max, Mila becomes an unexpected tool of revenge, a weapon to use against Simon. The two men confront each other in the presence of Blanche, the housekeeper, who overwhelms Max. But what Max wants is revenge. He wants to humiliate his brother...