It’s about a young man in a Latin American capital city. His name is Angstel. He once almost became a writer. One day, he waits for Zelda in front of a movie theatre which is showing Murnau’s “Sunrise”, the most beautiful love story in the history of cinema. She doesn’t show up. Angstel takes her betrayal as his last chance to fade out. Thus begins a long night of peril...
The story begins when everything seems to be ending. The idea of the film. One very dark night, the obvious came knocking. I had run out of projects. Time was against me. I tried asking myself what is left when there’s nothing left, when every beaten path leads nowhere, when you’ve ceased to exist socially, nobody hears the words any more and a tissue of lies leads straight to the wall, so much so that all you can think about is filming yourself exploding against the wall, your own weapons turned against you... (F.J. Ossang - excerpt from press kit)