One night, Ben, a morgue employee, receives the lifeless body of Teresa, a young woman who died from an overdose of ecstasy at a rave. Aroused by her beguiling nakedness, Ben makes love to Teresa's corpse and thereby resurrects her. Somewhat surprisingly, Teresa does not press charges against Ben. In fact, she wants to see her savior again. And once she has met him, wants to know what lies behind his stony cynicism. But Ben is not easy to get to know: troubled by his wife's leaving him and by a close friend's illness, Ben pushes things to the limits, notably through extreme erotic games into which he draws Teresa.
Elodie Bouchez hadn't yet won her award at Cannes. She did the screen tests with another twenty young actresses. I didn't think I wanted a familiar face for this role, but the proof was plain to see. She asked very few questions before shooting began, and didn't concern herself with details. I think she works by instinct - which, I must say, was incredibly appropriate. She's obviously perfect. A ray of light in all that darkness - an angel. (Didier Le Pêcheur - Director)