In contemporary Illinois, a man of 35 whose marriage, arranged for inheritance reasons, has never been consummated, discovers the world of sex with a passing stranger. Their freedom rubs off on others and causes havoc in a rural community inclined toward hypocrisy and stern Puritanism.