Cheto, a Kurdish political refugee living in Paris, has a French girlfriend called Christine. Cheto wants to get married, but not to Christine. He wants a beautiful Kurdish virgin who is also a patriot. He sends his best friend, Misto Vidéo, with a camcorder to Kurdistan to find his bride. He chooses a beautiful bride and a marriage is arranged. But it’s not the happy bride he has chosen that shows up in Paris.
The script started out from a basic fact of Kurdish life: the first generation of Kurdish refugees, who were not very numerous, could not return to their homeland so their families took charge of finding them a wife. When a girl was agreed upon, she was “dispatched” with a guarantee of her good morals and virginity. These types of marriage were known ironically as “postal marriages”. Nowadays, the camcorder has revolutionized the practice and we talk about “video marriages”.