Olivier, twenty seven, returns to the village where he spent his childhood to sell some land which his mother bequeathed him before her death. He hopes to remake contact with his father, Jacques, veterinarian for horses who appointed the services of three petty criminals in the process of reintegration. The jealousy and Olivier's ill-being are only multiplied.