"Fools" is aimed both at the black and white communities. So that the former can see itself as a community even in its most extreme contradictions, and so that the latter can no longer claim that it did not know the extent to which Apartheid disintegrated everything. I focused on the blacks because this system prevented me from really knowing the whites until now. Perhaps in ten years time, I'll be more knowledgeable about them. "Fools" talks about a people, the South African people, about its soul, contradictions and frustrated desires, as well as its psychology. Human beings, ordinary beings confronted with one of the most destructive systems ever invented: Apartheid. (Ramadan Suleman)