"Quartier Mozart" recounts the rite of passage of a little girl transformed into a young man in the macho world of a poor African neighbourhood... It's both a contemporary chronicle of urban Africa and a reflection of western culture such as it is experienced in poor areas...
"A candid, fresh, unpretentious movie (...). This debut feature (...) has the faults and qualities of a young director's film. It rings true, which is an achievement in itself. Under its comic exterior, "Quartier Mozart" is a portrait of modern Africa bogged down in tradition but forced to deal with the modern world. Culture shock, the generation gap, conflicts between men and women. All that is present here, with its cruauty diminished by laughter."