As each summer, Claudine is travelling to the south of France in her old Citroën DS, pulling a trailer. This year, though, she has picked up her brother-in-law, a rather withdrawn young fellow, along the way. They make it to a small village in the center of the country and promptly break down. Forced to spend several days waiting for the car to be fixed, they park their trailer in a nearby field. So their vacation begins, not exactly as they'd planned, but...