Four childhood friends, The Charlots, have lost track of each other for several years. One of them, Antonio has returned to the old country, Portugal, with Amalia, the young and beautiful wife he has met and married in Paris. Caught by his wife in the act of adultery, he feigns amnesia to escape Amailia's wrath. On the advice of a specialist, who prescribes a memory shock by making the patient relive old memories, panic-stricken Amalia calls upon her husband's childhood friends, the remaining Charlots, for help. In the name of "the good old days" and out of friendship, The Charlots decide to make the trip to Lisbon to help Antonio...