In Iran, to be a woman is to be born into resistance. Through an intimate documentary self-portrait, Sahara Moeini tells her story and that of millions of others: a childhood under surveillance, a youth shattered by fear, a life marked by struggle. Composed of personal archives, found footage and memories, *I Was Born a Soldier* is a cry against erasure, a tribute to those who refuse to bow down.