Deep in the heart of the Écrins massif, hidden beneath the dramatic cliffs of La Meije, a long-forgotten secret resurfaces: an unexplored canyon stretching over two kilometers, carved by the retreat of the Girose Glacier. Unveiled by the effects of climate change, this newly accessible territory offers a rare opportunity for exploration and scientific discovery.
Two local adventurers, who first uncovered the canyon, team up with renowned scientists/glaciologist Lucas Davaze and botanist Sébastien Lavergne to delve into this pristine world. Together, they aim to decipher how life returns to a land once buried under ice, a place where nature writes a new chapter of resilience and rebirth.