In the mid-19th century, the world was undergoing unprecedented technological upheaval. One man took it upon himself to summarize the knowledge accumulated by science at the time in order to predict the future. His name was Jules Verne. With his visionary genius, he foresaw a world that was accelerating and shrinking, laying the foundations for the first globalization in history for all to see.