80 years after the end of WWII, this unprecedented immersion will take us closer than ever before to rediscover the war for what it truly is: the indispensable crucible of the contemporary world.
Navigating events and continents, the documentary alternates between a global approach and close-up incursions into the lives of men and women caught in the hell of World War II. Rather than focusing on a single aspect of the war, our documentary series treats it globally, exploring the military, political, economic, and social fronts, among others.