Post-World War II Spain found itself isolated, a victim of Franco's image abroad and his autarkic policy. However, the Cold War would allow Franco to reshuffle the deck. As well as taking us back to the dark days of Franco's rule, this documentary recounts the surprising role played by Hollywood cinema in the famous “Spanish miracle”.