Why are we aware of climate change yet don’t always take action? This question arises in many families — including that of Célia and Léo, a couple who left everything behind to commit to the cause, sometimes facing disagreements and misunderstandings with their loved ones. To rebuild the dialogue, they take them along on a joyful and positive road trip, seeking to understand the barriers to climate action — and, above all, to find together the solutions to overcome them.